The smart Trick of دیابت نوع 2 That Nobody is Discussing

Wiki Article

پیشگیری از دیابت نوع ۱ غیرممکن است، اما کودک می‌تواند کارهایی را انجام دهد تا شانس ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد:

اگر به این نوع دیابت مبتلا هستید ، غذاهایی که می خورید باید دارای بار گلیسمی کم (شاخص) باشند – غذاهای حاوی فیبر ، پروتئین یا چربی بالاتر – مانند سبزیجات و پروتئین های مرغوب مانند ماهی ، مرغ ، لوبیا و عدس.

در صورت مصرف بیش از حد خوراکی‌ها باید یاد بگیرید که بین آنچه می‌خورید و می‌نوشید با فعالیت بدنی و داروهای دیابت تعادل برقرار کنید.

مشاوره و نکات حمایتی

کنترل کلسترول خون با مصرف غذاهایی که چربی اشباع‌شده، روغن ترانس، نمک و شکر کمتری دارند.

با رژیم‌های کم کالری، رژیم‌های کم کربو یا کتوژنیک، ورزش زیاد و رژیم غذایی سالم یا جراحی کاهش وزن می‌توان مقاومت به انسولین را کاهش داد.

پری مرتضایی گفت: ۱۴۰۲/۰۹/۰۷ در ۱:۱۵ ق٫ظ سلام خسته نباشیدمن ۲۰ سال پاهام بی حس هستتن نمیدونستم قندداررم اما ۴ سال فهمیدم دیابت دارم دکتررفتم نوارعصب گرفتن میگن بی حسی check here پاهات ازدیابت حتی پای سمت چپم مورد پیداکرده گفتن شارکورت ایا بیماری من درمان داره

باتوجه به اینکه نوع دو و یک رژیم تغذیه متفاوتی دارن و بهبود در نوع دو خیلی بیشتر از نوع یکه، خیلی دوست دارم بدونم من نوع یک هستم یا دو؟؟لطفن راهنماییم کنین ممنون

حفظ وزن مناسب: بچه‌هایی که دارای اضافه وزن هستند، در ریسک بالاتری از ابتلا به دیابت نوع ۲ قرار دارند زیرا احتمال ابتلا به مقاومت انسولین در آن‌ها زیاد است.

درنتیجه میزان قند خون (گلوکز) از حالت استاندارد بالاتر می‌رود. سلول‌های بدن فرد مبتلا به دیابت نوع ۲ توانایی جذب قند از مواد غذایی خوراکی را ندارند.

نرخ ابتلای زنان و مردان به دیابت نوع دو تقریبا یکسان است، اما میزان شیوع آن در برخی نژادها و قوم‌ها بالاتر است. ابتلا به دیابت تیپ ۲ و علائم دیابت در زنان باعث شده که ریسک بیماری قلبی که شایع‌ترین عارضه دیابت محسوب می‌شود چهار برابر بیشتر شود در حالی‌ که این میزان علائم دیابت در مردان مبتلا دو برابر است.

اگر مادر مبتلا به دیابت باشد یا در حین بارداری مبتلا دیابت بارداری شود.

این کار سبب تولید مواد شیمیایی بنام کتون می‌شود که می‌تواند در مقادیر بالا سمی باشد. تجمع این مواد شیمیایی سبب کتواسیدوز دیابتی می‌شود و در طی آن بدن سمی می‌شود.

شما باید به طور مرتب سطح قند خون خود را چک کنید. متخصص مراقبت‌های بهداشتی به شما خواهد گفت که هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید.

Report this wiki page